|   EN

Akademia Małego Naukowca Ośrodka Edukacyjnego " Czym skorupka za młodu"

Projekt Uniwersytet Młodego Odkrywcy Ośrodka Edukacyjnego dotyczy oferty spotkań edukacyjnych odrębnych pracowniach:

        - Pracownia fizyczna

        - Pracownia chemiczna

        - Pracownia robotyki

        - Pracownia programowania 

 

Prowadzącymi zajęcia edukacyjne w Ośrodku są pracownicy naukowo-dydaktyczni Wydziału Technicznego Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim lub zatrudnienie specjaliści w zakresie naukach technicznych oraz ścisłych.

 

 

W ramach projekctu odbędą się bezpłatne zajęcia w okresie:

- 10.2018/01.2019- 2 gr;

- 03.2019/06.2019- 2 gr;

- 10.2019/01.2020- 2 gr;

- 03.2020/06.2020- 2 gr;

Szczegółowy regulamin rekrutacji:  Regulamin projektu Uniwersytet Młodego Odrywcy.pdf

W ramach jednego kursu odbędą się zajęcia dla grupy 20 uczniów, które obejmą 5 bloków tematycznych po 8 godzin każdy:

- "Zaczarowane laboratorium" - zagadnienia i wykonywanie eksperymentów z zakresu chemii (m. in. gazy, ciecze, zmysły), tak, aby w prosty sposób przedstawić ciekawe zagadnienia oraz zachęcić dzieci do aktywnego udziału w zajęciach praktycznych i rozbudzić ich ciekawość poznawczą;

- "Szalony naukowiec" - blok zajęć z fizyki, zakłada poznanie tematyki i realizację doświadczeń wspomagających umiejętności poznawcze z obszaru "Woda i inne ciecze";

- "Mały konstruktor - duże możliwości" - blok zajęć technicznych, w ramach których Uczestnicy Projektu będą budować roboty z klocków Lego Mainstrom,

- "Giganci tworzenia gier" - niekonwencjonalny moduł zajęć, który poprzez tworzenie prostych gier komputerowych oraz korzystanie z gier EBB będzie wspomagał kreatywne myślenie oraz naukę z obszaru matematyki, fizyki oraz chemii,

- "Programuję świat" - blok tematyczny obejmujący programowanie z wykorzystaniem środowiska edukacyjnego DoThings, które rozwija intuicję algorytmiczną dzieci, rozwija umiejętność krytycznego myślenia i pracy w grupie.

 W ramach realizacji Projektu założono też przeprowadzenie w szkołach wykładów "Bezpieczeństwo dziecka w sieci" dla 80 rodziców (8 grup po 10 osób, 4h na grupę), które służyć mają podnoszeniu kompetencji wychowawczych i społecznych

 

Zgłoszenie, wyrażające chęć uczestnictwa w projekcie, prosimy dostarczać osobiście lub przesyłać na adres:

Wydział Techniczny - Uniwersytet Młodego Odkrywcy

Akademia im. Jakuba z Paradyża

ul. Chopina 52

66-400 Gorzów Wielkopolski

Formularz zgłoszenia dziecka (1).doc

Formularz zgłoszenia grupy dzieci (1).doc

W związku z planowaną fotorelacją z zajęć edukacyjnych, która umieszczona zostanie na stronie internetowej Uczelni, do formularza zgłoszenia grupy dołączona zostaje zgoda na publikację wizerunku dziecka. Niniejszą zgodę, podpisaną przez rodziców bądź prawnych opiekunów dziecka, prosimy o osobiste dostarczenie w terminie planowanych zajęć.

zgoda na publikację wizerunku dziecka (2).doc

 

Na podstawie otrzymanych zgłoszeń opracowany zostanie szczegółowy harmonogram realizacji zajęć, który otrzymają Dyrektorzy szkół. Jednocześnie informujemy, że liczba miejsc jest ograniczona, a o zakwalifikowaniu się danej grupy decyduje kolejność zgłoszeń w formie elektronicznej.

 

 

 

REGULAMIN

projektu pn.: Uniwersytet Młodego Odkrywcy

Rozdział I.

Przepisy ogólne

§ 1.

               Przez użyte w niniejszym Regulaminie określenia należy rozumieć:

  1. AJP – Akademia im. Jakuba z Paradyża,
  2. Statut – Statutu Akademii im. Jakuba z Paradyża,
  3. Projekt – projekt pn.: Uniwersytet Młodego Odkrywcy,
  4. Regulamin – Regulamin projektu pn.: Uniwersytet Młodego Odkrywcy,
  5. Ośrodek – Ośrodek Edukacyjny Czym skorupka za młody,
  6. Uczestnicy – dzieci w wieku wczesnoszkolnym biorący udział w Projekcie,
  7. Asystent – student kierunku studiów pedagogika prowadzonego w AJP odbywający w Ośrodku zajęcia praktyczne.

§ 2.

  1. Projekt finansowany jest ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju,
  2. Koordynację i realizację projektu powierza się koordynatorowi projektu,
  3. Zajęcia w ramach Projektu odbywają się w siedzibie Ośrodka przy ul. Fryderyka Chopina 52, budynek nr 8, piętro I, 66-400 Gorzów Wielkopolski.

Rozdział II

Cele i zadania Projektu

§ 3.

  1. Głównym założeniem Projektu jest organizacja dodatkowych, bezpłatnych zajęć edukacyjnych, rozbudzających pasję dzieci naukami ścisłymi, umiejętne jej rozwijanie,
    a także wspieranie indywidualizacji procesu dydaktycznego w duchu podmiotowości wyrażającej się w samodzielnym działaniu uczniów opartym na dociekaniu naukowym.
  2. Ośrodek AJP organizuje zajęcia edukacyjne dla dzieci. Zajęcia edukacyjne organizowane
    w ramach Projektu realizowane są w cyklu semestralnym.
  3. Celem nadrzędnym Projektu jest rozbudzanie zainteresowań poznawczych Uczestników Projektu naukami ścisłymi z wykorzystaniem nauczania opartego na osobistym doświadczaniu, testowaniu i eksperymentowaniu przez dzieci zgodnym z zasadami naukowymi.
  4. Cele szczegółowe:
    1. umożliwienie Uczestnikom aktywnego udziału w poznawaniu świata poprzez wdrożenie postawy badacza charakteryzującej się ciekawością, osobistym zaangażowaniem i twórczością, jak również inspirowanie Uczestników do kreatywnego myślenia, rozwijania talentów, a także pasji do nauki,
    2. zapoznanie Uczestników z ogólną charakterystyką środowiska akademickiego, zaciekawienie panującymi regułami i zasadami studiowania, jak również zaprezentowanie uczelni wyższej jako miejsca przyjaznego i otwartego dla wszystkich,
    3. propagowanie idei innowacyjności w zawodzie nauczyciela wśród studentów studiów pierwszego i drugiego stopnia na kierunku pedagogika poprzez realizację dodatkowych działań praktycznych w trakcie realizacji Projektu, podczas których studenci mają szansę wzbogać, rozszerzać i dopełniać nabywane w toku studiów kompetencje pedagogiczne, niezbędne w profesji nauczycielskiej,
    4. integracja lokalnej społeczności wokół propagowania działań Ośrodka poprzez nawiązanie współpracy z dyrektorami szkół podstawowych, uczniów klas 1-3
      i ich rodzicami, delegującymi na pozaszkolne zajęcia w ramach Projektu.
    5. Zajęcia, o których mowa w ust. 2, organizuje się w formie warsztatów, laboratoriów
      i mini wykładów, prowadzonych przez nauczycieli akademickich AJP oraz innych zaproszonych specjalistów z nauk ścisłych.

Rozdział III.

Uczestnicy Projektu

§ 4.

  1. Uczestnikiem Projektu może zostać każde dziecko w wieku 7-10 lat.
  2. Uczestników Projektu we wszystkich sprawach związanych z projektem, reprezentują przedstawiciele ustawowi (rodzic/opiekun) lub dyrektorzy szkół podstawowych.
  3. Uczestnicy Projektu otrzymują indeks, teczkę naukowca, identyfikator imienny, koszulkę z logo AJP i są zobowiązani do posiadania ich podczas zajęć.
  4. Uczestnicy Projektu po zakończonych zajęć edukacyjnych, o których mowa w § 3, otrzymują dyplom ich ukończenia.
  5. Indeks i dyplom ukończenia zajęć edukacyjnych, o których mowa w § 3, mają charakter symboliczny i nie są dokumentami urzędowymi wydawanymi przez AJP.

Rozdział IV.

Organizacja Projektu

§ 7.

  1. Projektem kieruje koordynator projektu, którego powołuje i odwołuje Rektor AJP.

 

§ 8.

  1. Ośrodek komunikuje się z przedstawicielami ustawowymi Uczestników lub dyrektorem szkoły zgłoszonej grupy Uczestników poprzez Internet, za pośrednictwem poczty elektronicznej, a w razie nagłej sytuacji drogą telefoniczną.
  2. Zajęcia edukacyjne, o których mowa w § 3, kończą się absolutorium, podczas którego wręczone zostają dyplomy ukończenia zajęć edukacyjnych Uczestnikom Projektu.
  3. Projekt zakłada przeprowadzenie 40 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych dla maksymalnie 20-osobowej grupy. Oznacza to, że każdy Uczestnik Projektu będzie brał udział w cyklicznych dziesięciu 40-minutowych zajęciach edukacyjnych.

 

 

§ 9.

  1. Ramowy plan zajęć edukacyjnych, o których mowa w § 3, oraz inne szczegółowe informacje są udostępniane na stronie internetowej AJP pod adresem www.ajp.edu.pl,
    w zakładce: Projekt pn.: Akademia Małego Naukowca realizowany przez Ośrodek Edukacyjny Czym skorupka za młodu.
  2. Opisy zajęć edukacyjnych, fotografie, filmy, transmisje on-line ze spotkań oraz inne treści wykorzystywane w sieci Internetu znajdują się na stronie internetowej AJP.
  3. Dyrektorzy szkół podstawowych, nauczyciele/opiekunowie szkolni, przedstawiciele ustawowi Uczestnika Projektu, akceptując niniejszy regulamin, wyrażają zgodę na dokumentowanie zajęć edukacyjnych, w których bierze udział Uczestnik Projektu
    w postaci filmów lub zdjęć i prezentację ich w sieci Internetu oraz na transmitowanie ich on-line.
  4. Ośrodek w ramach Projektu ma prawo wykorzystywać materiały, o których mowa
    w ust. 3, w celach promocyjnych we wszystkich rodzajach mediów, w szczególności
    w sieci Internetu.
  5. Dyrektorzy szkół podstawowych, nauczyciele/opiekunowie szkolni, przedstawiciele ustawowi Uczestników Projektu zobowiązani są do śledzenia na bieżąco informacji publikowanych na stronie internetowej AJP w zakładce Projektu, o którym mowa
    w ust. 1.

§ 10.

  1. Nauczyciele/opiekunowie szkolni lub przedstawiciele ustawowi Uczestników Projektu zobowiązani są do dostarczenia, podczas pierwszych zajęć edukacyjnych, własnoręcznie podpisanych formularzy określających obowiązki stron wynikające z opieki nad dzieckiem oraz zgody na publikacje wizerunku dziecka zarejestrowanego podczas zajęć edukacyjnych realizowanych w ramach Projektu.
  2. Wzór formularzy stanowią załączniki nr 1, nr 2 i nr 3 do Regulaminu.
  3. Słuchacze powinni przybyć na zajęcia 15 minut wcześniej i zachowywać się zgodnie
    z zasadami obowiązującymi w szkole. Są zobowiązani do stosowania się do poleceń prowadzących (koordynatorów) zajęcia edukacyjne.
  4. Nauczyciele/opiekunowie szkolni lub przedstawiciele ustawowi Uczestnika Projektu
    po przyprowadzeniu Uczestnika na zajęcia edukacyjne udają się do sekretariatu Ośrodka w celu podpisania listy obecności, Uczestnik zaś udaje się do szatni Ośrodka, gdzie pozostawia okrycie wierzchnie, zmienia obuwie, zakłada koszulkę z logo AJP oraz przypina identyfikator.
  5. Ośrodek zobowiązuje się do zapewnienia kadry posiadającej odpowiednie przygotowanie merytoryczne do prowadzenia zajęcia edukacyjne oraz sprawowania opieki administracyjnej podczas trwania spotkań.
  6. Nauczyciele/opiekunowie szkolni oraz przedstawiciele ustawowi Uczestnika Projektu ponoszą odpowiedzialność za opiekę nad dzieckiem.
  7. Szkoła podstawowa zobowiązuje się do oddelegowania na zajęcia dwóch nauczycieli/opiekunów szkolnych. Podczas zajęć nauczyciele/wychowawcy szkolni biorą udział w zajęciach, czyli nie opuszczają siedziby Ośrodka. Są zobowiązani są do osobistego przyprowadzenia dziecka na zajęcia, jak i odbierania go po ich zakończeniu.
  8. W przypadku skierowania Uczestnika na zajęcia edukacyjne realizowane w ramach Projektu bezpośrednio przez przedstawicieli ustawowych Uczestnika (bez nawiązania współpracy z daną szkołą podstawową), przedstawiciele ustawowi zobowiązani są
    do osobistego przyprowadzania i odbierania Uczestnika, przed rozpoczęciem i po zakończeniu zajęć edukacyjnych. Przedstawiciele ustawowi nie biorą udziału
    w zajęciach edukacyjnych. W trakcie odbywania zajęć edukacyjnych przedstawiciele ustawowi powinni pozostać w budynku Ośrodka do czasu zakończenia spotkania.
  9. W trakcie realizacji zajęć edukacyjnych Asystenci nie mogą samowolnie opuszczać pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia edukacyjne.
  10. Uczestnik Projektu opuszcza pomieszczenia, o których mowa w ust. 9, wyłącznie
    w towarzystwie przydzielonego mu  Asystenta.
  11. Po zakończonym spotkaniu, w sytuacjach o których mowa w ust. 7-8, Uczestnicy Projektu odbierani są przez nauczycieli/opiekunów szkolnych lub przedstawicieli ustawowych Uczestnika z budynku, w którym odbywały się zajęcia edukacyjne.
  12. Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia i wypadki, które mogą mieć miejsce przed, w trakcie i po zakończeniu zajęć edukacyjnych, jak również nie ponoszą odpowiedzialności za Uczestników pozostawione bez opieki po zakończonym spotkaniu. Organizator nie ubezpiecza Uczestników biorących udział w zajęciach edukacyjnych realizowanych w ramach Projektu.
  13. Koordynator projektu może skreślić Uczestnika z listy biorących udział w Projekcie
    w przypadku naruszania przez Uczestnika lub jego przedstawiciela ustawowego ustalonych zasad postępowania.

§ 11.

  1. Ośrodek zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć edukacyjnych i ich realizacji w innym ustalonym przez AJP terminie.
  2. AJP zobowiązuje się do niezwłocznego informowania Uczestników o odwołaniu zajęć edukacyjnych za pośrednictwem strony internetowej AJP i poczty elektronicznej.

Rozdział V.

Rekrutacja

§ 12.

  1. Rekrutacja Uczestników do Projektu prowadzona jest:
    1. w semestrze zimowym od września do wyczerpania miejsc lub ogłoszenia zamknięcia rekrutacji.
    2. w semestrze letnim od lutego do wyczerpania miejsc lub ogłoszenia zamknięcia rekrutacji.
    3. Warunkiem uczestnictwa w Programie jest:
      1. zgłoszenie dziecka przez przedstawicieli ustawowych lub grupy dzieci przez dyrektora szkoły podstawowej poprzez wypełnienie formularza udziału
        w Programie, który jest dostępny na stronie AJP,
      2. podpisanie przez przedstawicieli ustawowych dziecka lub dyrektora szkoły podstawowej grupy dzieci, oświadczenia określającego obowiązki stron wynikające z opieki nad dziećmi. Oświadczenie jest załącznikiem do niniejszego regulaminu i należy je dostarczyć przed pierwszymi zajęciami.
    4. Rekrutacja na zajęcie edukacyjne realizowane w ramach Programu trwa do wypełnienia wolnych miejsc, a o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
    5. Informacja zwrotna o wpisaniu na listę Uczestników Projektu jest przesyłana za pośrednictwem sieci Internetu na adres poczty elektronicznej przedstawicieli ustawowych lub dyrektora szkoły podstawowej, zgłaszających udział dziecka
      w zajęciach.
    6. Dzieci, które nie zostały zakwalifikowane na zajęcia z powodu wyczerpania limitu miejsc, wpisuje się na listę rezerwową.
    7. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w zajęciach edukacyjnych realizowanych w ramach Projektu, zwalniane miejsca proponuje się przedstawicielom ustawowym dzieci lub dyrektorom szkół podstawowych, znajdujących się na liście rezerwowej – według kolejności zapisanej na tej liście.

 

Rozdział VI.

Rezygnacja i skreślenie z listy biorących udział w Projekcie

§ 13.

Rezygnacja z udziału w zajęciach edukacyjnych prowadzonych w ramach projektu wnoszona jest na piśmie do koordynatora projektu.

 

Rozdział VII.

Przetwarzanie danych osobowych

§ 14.

  1. Rekrutacja na zajęcie edukacyjne realizowane w ramach Programu odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej i formularzy zapisu zamieszczonych na stronie internetowej AJP.
  2. Przedstawiciele ustawowi zgłaszający dziecko lub dyrektorzy szkół podstawowych zgłaszający grupę dzieci na zajęcie edukacyjne realizowane w ramach Programu wypełnia formularz zapisu znajdujący się na stronie internetowej AJP, wyrażając tym samym zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich oraz dziecka danych osobowych przez Ośrodek, w celu organizacji Projektu.
  3. Dane osobowe obejmować będą:
    1. dane przedstawicieli ustawowych (imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, adres zamieszkania oraz telefon kontaktowy),
    2. dane dziecka (imię i nazwisko, rok urodzenia, adres zamieszkania),
    3. dane szkoły podstawowej (nazwa szkoły podstawowej, adres szkoły, adres poczty elektronicznej, imię i nazwisko dyrektora szkoły podstawowej, imiona
      i nazwiska nauczycieli/opiekunów szkolnych, numer telefonu do szkoły, numery telefonów do nauczycieli/opiekunów szkolnych, imiona i nazwiska uczniów zgłoszonej grupy szkolnej).
    4. Do praw i obowiązków Ośrodka związanych z gromadzeniem i przetwarzaniem danych osobowych stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922). Przedstawicielom ustawowym każdego Uczestnika przysługuje prawo dostępu do danych osobowych Uczestnika oraz prawo ich poprawiania lub żądania ich usunięcia.
    5. Zgłoszenie wniosku o usunięcie przez Ośrodek danych podawanych w formularzu rejestracyjnym, powoduje, iż dalsze uczestnictwo w Projekcie jest niemożliwe
      i w związku z tym równoważne jest z rezygnacją z udziału w zajęciach edukacyjnych.
    6. Przedstawiciele ustawowi Uczestnika Projektu wyrażają ponadto zgodę na otrzymywanie informacji dotyczących Projektu (informacji handlowych) drogą elektroniczną, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1030 ze zm.), na podany/-e w formularzu zgłoszeniowym adres/-y poczty elektronicznej.
    7. Administratorem bazy danych osobowych Uczestników jest Ośrodek.

Rozdział VIII.

Postanowienia końcowe

§ 15.

  1. Przystępując do udziału w zajęciach edukacyjnych realizowanych w ramach Projektu Uczestnicy oraz ich przedstawiciele ustawowi lub dyrektorzy szkół podstawowych zobowiązani są stosować się do wszelkich informacji zamieszczanych przez Ośrodek
    na stronie internetowej AJP, co jest równoznaczne z ich akceptacją.
  2. Wypełnienie i przesłanie przez przedstawicieli ustawowych dziecka lub dyrektorów szkół podstawowych formularza rejestracji oznacza potwierdzenie znajomości treści niniejszego Regulaminu oraz jego pełną akceptację.
  3. Organizator zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, co ogłaszać będzie każdorazowo na stronie internetowej AJP.

14 czerwca 2017 roku w Auli im. Prof. Stanisława Kirkora przy ul. F. Chopina 52, w budynku numer 5, odbyło się absolutorium będące zwieńczeniem projektu Akademii Małego Naukowca Ośrodka Edukacyjnego „Czym skorupka za młodu”, podczas którego przemówienie wygłosiła JM Rektor prof. dr hab. Elżbieta Skorupska-Raczyńska.

0001 1

Zapraszamy Państwa na Absolutorium Akademii Małego Naukowca  Ośrodka Edukacyjnego „Czym skorupka za młodu”, która odbędzie się 14 czerwca 2017 roku, w Auli im. Prof. Stanisława Kirkora przy ul. Fryderyka Chopina 52 w budynku nr 5. Rozpoczęcie uroczystości o godzinie 15.00.


1 czerwca 2017 roku  w Auli im. prof. Stanisław Kirkora przy ulicy Chopina 52 w budynku nr 5 odbył się Akademicki Dzień Dziecka, podczas którego zespół Ośrodka Edukacyjnego „Czym skorupka za młodu” wraz ze studentami II roku kierunku pedagogika przeprowadzili pokazy naukowe.

Back to top